Yurtiçi lojistik sektöründe toplam 870K bireysel araç sahibi üzerinden yapılan günlük K spot setalleşme serüveni.
Ödeyen Müşteriler
Lojistik
Şirketleşmiş
Lojipark, yurtiçi lojistik sektöründe toplam 870K bireysel araç sahibi üzerinden yapılan günlük 300K spot sevkiyatın dijitalleşerek, yük sahipleri ile araç sahiplerinin buluştuğu pazaryeri uygulamasıdır.
Yurtiçi Taşımacılık Sektörü;
Türkiye’de 870K bireysel karayolu nakliyesi yapan araç sahibi vardır.
Bunların 300K sı spot olarak tamamen ikili ilişkiler ve komisyon üzerinden yürütülmektedir.
5. Lojistik firmalarının özmal araç oranı %5 den fazla değildir. %95 oranında sektör bireysel araç sahibi üzerinden ilerlemektedir.
6. Bireysel kamyoncular, sevkiyat başı 100 – 400 TL arası komisyon ödemektedirler. Çoğu zaman bu komisyon kayıtdışı olmaktadır.
Problem;
1- Araç sahipleri zamanında ve uygun yük bulmak için ortalama 2,5 gün ve günlük ciddi kazanç kaybı yaşamaktadırlar.
2- Yük sahipleri zamanında ve uygun araç bulmak için %20 fazla maliyete katlanmakta ve zaman kaybetmektedirler.
3- Yük sahibi lojistik firmaları araç sahiplerine iş verirken sevkiyat başı 100 – 400TL arası komisyon almaktadır. Bu komisyon çoğunlukla kayıtdışı olmakta ve vergisiz kazanç elde edilmektedir.
4- Kayıtdışı ve uygunsuz sevkiyatlar gerçekleşmektedir. (K1 yetki belgesiz, sigortasız, muayenesiz)
5- Yüküne uygun araç bulamayan yük sahibi, zamanında sevkiyat yapamamakta müşteri memnuniyetsizliği oluşmaktadır.
6- Dönüş yükü bulamayan araçlar mecburen yükleme noktasına boş dönmekte bu da %50 oranında verimsizlik oluşmaktadır.
%20 daha az m
İbrahim ERCANKAL
Meslek : Endüstri Mühendisi09/11/2021 / Teknopark İstanbul dan olur alınarak şirket kuruldu.
01/11/2021 / Prototip ürün canlıya alındı.
06/06/2022 / Yatırım alındı
11 M TL şirket değerlemesi üzerinden 1,158 M TL yatırım turumuz başarıyla kapanmıştır.