Crab

Uygulama en temel özelliği ile sosyal medya ve e-ticaret platformunun hibrit versiyonu oluştur.Moda üzerine mobil uygulamadır.

Girişimin Bulunduğu Aşama

Tasarım & Kodlama

Girişimin Bulunduğu Sektör

Moda

Yatırım Durumu

Fikir Aşamasında

Kuruluş Tarihi

03/04/2022

Sosyal Medya

CRAB 

  

Startup Fikrinin Genel Özellikleri

 Uygulama en temel özelliği ile sosyal medya ve e-ticaret platformunun hibrit versiyonu oluşturmaktadır.Mobil uygulamada, kişiler profil hesaplarından AVM'de beğendiği kombinlerini kendi hesaplarında yayınlayıp  arkadaşlarına puan verme özelliği ile beğenip satın alabilecekler. Aynı zamanda stilim adlı diğeri ikon butonu sayesinde evinde giyeceği kombinleri arkadaşlarıyla paylaşarak en beğendikleri puanlatıp veya yıldız atarak gelebilecekler. Crab bir diğer özelliği de kes yapıştır butonuyla daha sonra ortaklık yapılacak markalardan elbise, kıyafet, ayakkabı,gözlük ve diğer ürünleri profil hesaplarındaki resimlerine yapıştırıp isterse arkadaşına puanlatıp yada oy vererek uygulama üzerinden en beğendikleri kombini satın alabilecekler.

 Startup Detayları

 

 Bu uygulamada giren her kişinin kendi profil resmi olacaktır.Hesabından girip AVM’de çektiği ayakkabı, gömlek, pantolon resimlerini kendi profiline koyabilecek interaktif bir şekilde yorum ve puanlama ile beğendiği kombinleri arkadaşlarını göstererek fikrini alabilecektir. Böylece alışverişe giderken veya  uygulama üzerinden herhangi bir ürünü seçerken arkadaşlarının fikrini kolaylıkla alabilecektir. Ürünle ilgili karar verme sorununu halledip en çok puan ve yorum alan en beğendiği kombini satan alabilecektir. Ayrıca uygulamada mağazalar bölümü ikonu olacağı ve seçtiği ürünleri tıpkı Markafoni veya Morhipo gibi alışveriş sepetine eklerken arkadaşlarına gösterip bir yorum ve puanlama zaman kaybetmeden en çok yıldız alan ürünü satın alabilecektir.Bu sayede app üzerinden arkadaşlarına ulaşacak sanki yanındaymış hissini verecekler. Eklenen ürün anlaşmalı kargo şirketi eve teslim etme özelliği de bulunacaktır. Bu özellik uygulamaya daha sonra eklenecektir.Uygulamanın kes-yapıştır özelliği ise kişi profil hesabındaki boy fotoğrafını istediği ürünü üzerine yapıştırıp, yerleştirerek isterse bir elbiseyi veya sadece yüz fotoğrafıyla şapka ve gözlük tarzındaki kombinleri deneyip arkadaşlarına yorumlayarak beğendiğini satan alabilecektir. Bu sayede pandemi nedeniyle alışverişi gitmeden üzerindeki elbisenin nasıl durduğunu görüp, ürün hakkın da daha iyi fikir sahibi olabilecektir

Crab uygulaması mobile app olarak Android ve iOS üzerinden hizmet verecektir .Gelir modeli olarak uygulama içi satış düşünülmektedir. Mobil uygulamanın Türkiye pazarında aynı özellikleri barındıran yerel bir rakip olmadığı için doğru strateji ile başarılı olacağını düşünüyoruz. Yerel pazarda hedeflenen indirme sayısı on ile onbeş milyon arasında bir rakam beklenmektedir.Uygulamada hem profil hesaplarında kullanan kişilerin hem de influencerlar giyim ve eşya tasarımlarını uygulama üzerinden satış yapabilecekler. Profil hesaplarında belli bir kitleye ulaşmış kişiler marka ve reklam sponsorluğu ile pasif gelir elde edebilirler. Uygulamanın bir diğer özelliği e-ticarette markaları satın almak olduğu kombinler kadar kendi ürünlerinde buradan  satabileceklerdir.Ayrıca uygulamada mağazalar bölümü ikonu olacağı ve seçtiği ürünleri tıpkı Markafoni veya Morhipo gibi alışveriş sepetine eklerken arkadaşlarına gösterip bir yorum ve puanlama zaman kaybetmeden en çok yıldız alan ürünü satın alabilecektir.Bu sayede app üzerinden arkadaşlarına ulaşacak sanki yanındaymış hissini verecekler. Eklenen ürün anlaşmalı kargo şirketi eve teslim etme özelliği de bulunacaktır. Bu özellik uygulamaya daha sonra eklenecektir.Uygulamanın kes-yapıştır özelliği ise kişi profil hesabındaki boy fotoğrafını istediği ürünü üzerine yapıştırıp, yerleştirerek isterse bir elbiseyi veya sadece yüz fotoğrafıyla şapka ve gözlük tarzındaki kombinleri deneyip arkadaşlarına yorumlayarak beğendiğini satan alabilecektir. Bu sayede pandemi nedeniyle alışverişi gitmeden üzerindeki elbisenin nasıl durduğunu görüp, ürün hakkın da daha iyi fikir sahibi olabilecektir. Uygulamanın arayüzü mor ve mora yakın tonlarında bir renk olacaktır. Bunun sebebi mor hem dinlendirici hem de alışveriş yapmaya sevk edici bir renktir. .

Use case mvp aşamasında sonra 9 ay içerisinde uygulama android ve ıos kullanacaktır. Buradan sonra reklam için sosyal medya uygulamalarını reklam verilecek kendi sayfamızı yayınlayacağız.Özellikle y ve z kuşağını için discord,dlive,pubg gibi platformlara kanal reklam yayını yapılacaktır.Yerel pazarda 500 bin download görmemizle beraber reklam ve marka sponsorluğuna gidilecektir.Müşteri kanalı play ve ios indirme platformu olacaktır.Buradan markalarla ortak partnership oluşturulup gelir akışı sağlanacak daha sonra yatırım turlarıyla seri a,b,c uygulama gelir değerlemesi büyüyecektir.

 

  

Gelir modeli uygulama içi ürün satışı yapılarak olacaktır,Giyim markaların ürünlerini mobil üzerinden kişiler satın alınacaktır. Uygulama indirme kullanımı ücretsiz olsada Crab XL paralı abonelik sayesinde günlük kotayı sınırsız bir halde elbise deneyecektir ve stil danışmanı mobil üzerinden tavsiye verecektir.Son olarakta pasif gelirle mobil üzerinden kazanç elde eden kişilerden komisyon alınacaktır. 

 


Dijital Kuluçka Merkezi

Akıllı cihaz uyumu sayesinde bilgisayar, telefon ve akıllı diğer tüm cihazlara kurabilir kolayca erişebilirsiniz.

KAPAT
UYGULAMAYI KUR