Ürünlerin ücretsiz testlerinin yapılaması, geri bildirim toplanması ve reklamının yapılması
Fikir
Bilgi Teknolojileri
Fikir Aşamasında
E-ticaret uygulamarında ürün satmak isteyen kişi ya da firmaların süreçte yaşadığı bir paradoks mevcuttur. Bir ürün satmak isteyen kişi yada firma ürününü uygulamaya yükledikten sonra ürününü ön plana çıkartmak isteyecektir. Yapılan analizlere göre yapılan satışların %70 i ürünün girdiği listenin ilk sayfasından yapılmaktadır. Sisteme yeni giren satıcılar listelerin sonundan giriş yapmaktadır. Üst sıralara çıkabilmek için satış yapması gerekmektedir. Fakat listenin sonunda olduğu için satış rakamları üst sıralara çıkmaya yeterli olmamaktadır. Burada bir paradoks oluşmaktadır. Satıcıları, ürünlerinin hedef kitlesiyle buluşturacak, belli bir miktarda ürünü ücretsiz bir şekilde bu kullanıcılara dağıtabilecek, aynı zamanda ürünü elde eden kullanıcıların geri bildirimlerini toplayabilecek bir yazılım uygulaması hedeflenmektedir. Burada ürünün global çerçevede hizmet vermesi hedeflenmiştir. Örnek olarak İngiltere'de Amazon üzerinden satış yapmak isteyen bir satıcın ihtiyacı olan organik olarak ürünlerinin İngiltereden satın alınmasıdır. Bu vesileyle üst sıralara çıkabilir ve satışlarını arttırabilir. Sosyal medya veya diğer mecralar üzerinden reklam yapabilir. Fakat bu reklamların satış miktarlarına olan etkisi organik yapılan satışlardan fazla olmayacaktır. Ürünlerin ücretsiz elde edilebiliyor olması kullanıcı kitlesi açısından cazip bir seçenek olacaktır. Bununla birlikte ürünleri alan kişilerin ürünler için test videosu veya yorum gibi geri bildirimleri de satış rakamlarına doğrudan yansıyacaktır. Günün sonuda ürün satıcıları reklam ve lansmanını bu yazılım üzerinden yapabilecektir.