Quick uygulamasın da kişiler siparişi veren ve siparişi alan olmak üzere iki ana kısma ayrılıyor
Tasarım & Kodlama
Lojistik
Yatırım Bekleyen
Siparişi veren kişiler ister yemek isterse market alışverişi veya herhangi bir eşya ürününü sipariş sepetine ekliyorlar. Bunun üzerine uygulamanın diğer kısmında siparişi alan kişi uygulama üzerinden istenilen ürünleri getirerek bahşiş kazanmış oluyor. Uygulama temel prensip olarak da Gruphup ve Amazon flexin hibrit modeli olarak ortaya çıkıyor.Aynı zamanda uygulama Yemeksepeti,getir gibi markalarla anlaşarak ürün ve hizmet modelini genişletecektir .Bu tarz hizmet markaların hem trafik ağı daha fazla olacak, hem de personel giderleri uygulama üzerinden freelance bir şekilde minimum seviyeye düşecektir. Quick uygulaması bu sayede sadece kişi üzerinden değil bu markaların mobil aplikasyonları üzerinden de sipariş edilen ürünleri uygulamada görerek siparişi verenlere teslim edecek. Böylece iki taraflı bir kazan-kazan durumu elde edilecektir.
Uygulamaya mail adresi ile girilecektir. Siparişi veren kişi kendi hesabı üzerinden ister yazarak,isterse ürün seçimi ile karşıdaki kişiyi gönderecektir.Siparişi alan kişi ise uygulamayı aktive edecek bir Qr koduyla girecek ve otomatik olarak bütün siparişler kendi hesabına düşecektir. Bunun üzerine kendisine en yakın kişinin verdiği siparişleri getirerek getirdim butonuna basacaktır. Karşıdan aynı anda alan kişide siparişi aldım butonuyla bunu onaylayacaktır.Sistem otomatik olarak bunun üzerine bahşiş verecektir. Pasif gelir olarak da bahşiş kısmında ortada iki model bulunmaktadır.Birinci modelde siparişi veren kişiler üzerinden kişinin bahşiş alması,diğeri ise uygulamada sponsor aldıktan sonra uygulamanın otomatik olarak belli bir bahşiş sisteminin olmasıdır. Yemeksepeti getir veya diğer hizmet markalarıyla anlaşarak belli siparişlerde uygulama üzerinden siparişi alan kişiye otomatik olarak sistemine düşmesidir.
Quick mobil app olarak Android ve iOS üzerinden hizmet verecektir.Uygulamadan beklenen hedef ise en az beş milyon ile on milyon arası indirme sayısı beklemektedir. Quick en büyük yenilikçi tarafı yemek, alışveriş, eşya gibi hizmetlerin hepsini bir arada barındırmasıdır. Yerelleşme anlamında mobil app’in herhangi bir rakibi bulunmadığından hızlı şekilde doğru pazarlama stratejisi ile başarıya ulaşacaktır. Aynı zamanda hizmet sektöründeki büyük markaların en büyük sorunlarına çözüm olacağı için freelance çalışma ortamını sağlayıp personel giderlerinin minimuma indirecek ,bu markalarla anlaşarak daha büyük bir marka halini alacaktır. Böylece kurye ve kargoda büyük markalar kendileri için daha fazla hizmet ve operasyon sağlarken personel giderleri aşağı inecek daha çok gelir sağlanacaktır.
Bu sayede Quick uygulaması kendi trafiğini artırarak indirilme sayısı daha fazla olup daha aktif bir şekilde kullanılan bir mobil app haline gelecektir.Uygulama yerel pazarda geniş bir yelpaze uzandıktan sonra Ortadoğu ve Avrupa pazarına da açmayı hedeflemektedir.Türkiye pazarında özellikleri bakımından bir rakibinin bulunmaması onu bir adım öne geçirmektedir.
Uygulamanın hizmet sektöründeki çok yönlülüğü eşya gibi kargo hizmetlerinde yerine getirmesi mobil app başarılı kılacaktır.
Pandemi dönemiyle insanların internet üzerinden daha fazla sipariş verdiği bu dönemde büyük hizmet markaların daha fazla operasyonel anlamda büyüdüğü şu zaman diliminde personel sorunlarını ve giderlerini çözüm anlamında kapsadığı için yerel pazarda çok başarılı olacaktır, aynı zamanda app indiren genç populasyon ülkedeki işsizliğin sorununun büyük olması nedeniyle bu uygulama sayesinde freelance çalışabilir ve pasif gelir elde edebilirler.Hedef kitlesi daha çok potansiyel 5 milyon işsiz y ve z kuşağını pasif gelir isteyen kişileri ele almaktadır. Aynı zaman da kargo ve kurye markalarıyla getir,yemeksepeti gibi partnership düşünülmektedir.Kişeler uygulamaya girerek hepsi potansiyel kargo ve kurye olabileceklerdir.Aynı zaman da motor,araba haricinde bisikletli kuryeler çalışabilecektir.
06/12/2021 / Dijifikirler Finali İTÜ Çekirdek
08/04/2021 / Be in novation yarışmasında finale Kocaeli TTO