AVM vb alanlardaki mağazalar için lokasyon bazlı ön ödemesiz reklam servisi donanımı
Mvp & Prototip
Reklam & Pazarlama
Yatırım Bekleyen
Günümüzde AVM'lerde mağazalar gelen ziyaretçilerin büyük bir kısmına ulaşamadıklarından ötürü mekan içi ve dışında da müşteri çekmek için reklam vermektedirler. Ön ödemeli reklamların bütçeleri çok yüksek ve geri dönüş oranları hem belirsiz, hem de düşüktür. Diğer bir yandan da AVM mağazaları internet mağazaları ile rekabette ciroya dönük lokasyon avantajlarını tam olarak kullanamamaktadırlar.
İş modelimizin 2 farklı gelir elde etme yöntemi bulunmakta olup, bu faaliyet alanları otomat ve reklamdır. Bu manada ürünün direkt rakibi bulunmamaktadır. Otomat kısmında rakip olsa da yenilikçi iş modelimiz sayesinde rekabet koşulları projemiz lehine gerçekleşmektedir.
AVM vb kalabalık kapalı alanlara yerleştirilecek cihazımız otomat kısmı ile kullanıcıya ücretli boy-kilo ölçüm hizmeti sunarken, reklam kısmıyla ücretsiz olarak da kullanıcıya bulunduğu lokasyona göre reklamveren mağazaların ön ödemesi vermiş olduğu reklamlardan seçtiği indirim kuponlarına ulaşabilmektedir. Reklamverenlerin mağazalarına gidip indirim kuponunu kullanarak yaptığı harcamada yapılan harcama tutarına bağlı olarak mağaza reklam yönlendirmesinden dolayı Dijiku'ya komisyon ödemesi yapacaktır. Böylece hem ön ödeme yapmamış, hem de alışveriş olmadıkça ya da reklamdan ciroya dönüş olmadıkça ücret ödemediği bir sistemle alışveriş alışkanlığı hem kullanıcı açısından, hem de mağaza sahibi açısından değişecektir.
Reklam modelinde, müşteri yönlendirmesi yapacağımız müşterilere belirli bir harcama yapması ön koşullu indirim kuponlarını AVM'de bulundukları o zaman geçerli olacak şekilde sağlamayı planlıyoruz. Örnek verecek olur isek AVM'ye gelen bir müşteriye Kiğılı mağazasında 350 tl harcama yapması durumunda, o mağazaya direkt gitse faydalanabileceği kampanyalar haricinde ek olarak 50 tl'lik indirim kuponu önereceğiz. Bu kupon sadece cihazımızdan QR ile kullanıcının cep telefonunu vasıtası ile temin edildikten sonraki 2 saat için geçerli bir teklif olacak. Bu teklifi kaçırmama psikolojisine giren müşteri o gün öyle bir planı olmamasına karşın o mağazaya gidip bu kuponu kullanmasını mantıklı kılacak ürün ya da hizmet ne var diye bakmak isteyecektir. Eğer harcama yapılır ise o zaman o kupon kodunu kullanmak karşılığında KİĞILI dan 10 tl gibi bir yönlendirme ücreti isteyeceğiz. Bu durumda başlangıçta bir yatırım yapmadan ya da ciro oluşmadan bir ödeme söz konusu olmayacaktır. Üstelik ilgili AVM'ye gelen ama o gün o mağazaya gitmeyi düşünmeyen ziyaretçileri de o mağazaya yönlendirmiş olacağız. Bu modelde AVM yönetimi de artan cirodan gelirlerini arttırma fırsatına elde etmiş olacaklar. Bu model gibi bir reklam modelini önermiş bir rakibimiz de şu anda bulunmamaktadır.
Efe MERIC
Meslek : Mühendis